Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Przelewicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

PROTOKÓŁ Nr XXIX/2013 z obrad XXIX Sesji Rady Gminy Przelewice odbytej w dniu 28 września 2013 r.


PROTOKÓŁ Nr XXIX/2013

z obrad XXIX Sesji Rady Gminy Przelewice

odbytej w dniu 28 września 2013r.

Rada Gminy Przelewice liczy 15 Radnych z tego listę obecności stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszego protokółu podpisało 13 Radnych, co stanowi 86% składu osobowego Rady.

Lista obecności zaproszonych gości stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego protokółu.

Obrady Sesji w trakcie jej trwania opuścili: Radny Dariusz Jałoszyński przed punktem 3 porządku oraz Pani Radna Teresa Cepa przed punktem 8 porządku obrad.

Obrady Sesji rozpoczęto o godzinie 10.00 a zakończono o godzinie 15.00.

Obrady Sesji otworzył Pan Przewodniczący Rady Gminy, który na wstępie powitał wszystkich przybyłych na obrady XXIX Sesji zaproszonych gości oraz Radnych. Przed przystąpieniem do realizacji merytorycznych punktów porządku obrad dokonano podsumowania „ Biegu Dnia Olimpijskiego Przelewice 2013”. Podsumowania dokonał Pan Wójt Gminy Marek Kibała oraz Pan Stanisław Kopeć Prezes Zachodniopomorskiej Rady Olimpijskiej. Następnie dokonano uroczystego wręczenia podziękowań i statuetek osobom, które w sposób szczególny przyczyniły się do sprawnego przebiegu tak ważnego dla nas przedsięwzięcia.

Wręczenia podziękowań i statuetek dokonali Prezes Zachodniopomorskiej Rady Olimpijskiej Stanisław Kopeć i Wójt Gminy marek Kibała wraz z Przewodniczący Rady Gminy Marianem Świderskim. Wyróżnieni zostali: Jerzy Serdyński, Wiktor Tołoczko, Jerzy Goclik, Maria Ziarkowska, Janusz Wójtowicz , Maria Syczewska, Krzysztof Kędziora. Pozostałym osobom, które nie mogły przybyć, a były zaproszone na uroczystość tj. Piotr Olech, Józef Czaboćko, Dariusz Bednarczyk, Anna Roman, Renata Kozicka, Mariusz Guc, Kamila Migdał, Edyta Kobus, Teofila Guc, Henryk Naój, Łukasz Mularczyk, podziękowania i statuetki zostaną wręczone w odrębnym terminie.

W imieniu Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego podziękowania i słowa uznania do wszystkich osób, które aktywnie włączyły się w organizację Biegu Dnia Olimpijskiego skierował dyrektor Wydziału Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Jerzy Serdyński. Starosta Pyrzycki Wiktor Tołłoczko również wyraził gorące podziękowanie za dobrą współpracę przy organizacji tak ważnego z punktu widzenia propagowania sportu i zdrowego stylu życia w naszym powiecie przedsięwzięcia.

Prezes Zachodniopomorskiej Rady Olimpijskiej podziękował także jednemu z głównych sponsorów Biegu Prezesowi Przedsiębiorstwa Rolniczo-Handlowego Sp. z o.o. „ Rolmix” Mieczysławowi Pietrzykowi. Szczególne słowa podziękowania za zaangażowanie i sprawną organizację Biegu skierował do Wójta Gminy Marka Kibały wręczając mu jednocześnie podziękowanie i symboliczny upominek. Pan Prezes Kopeć podziękował Radnym za przychylność, za wolę i chęć wspierania tej działalności z której Przelewice i powiat pyrzycki słyną już w całej Polsce w imieniu całej rodziny olimpijskiej oraz Komitetu Olimpijskiego .

Następnie Pan Wójt podziękował wszystkim za wzorowe zorganizowanie dwudniowej imprezy, a szczególnie Stanisławowi Kopciowi za determinację i dążenie do tego, aby tak prestiżowa ogólnopolska impreza mogła odbyć się w Przelewicach, co w dużym stopniu przyczyniło się do promocji naszej gminy, a tym samym zwiększenia atrakcyjności Przelewic.

P R Z E R W A

Wznowienie obrad

Do p-ktu 1b porządku:

W tym punkcie obrad Radny Pan Krzysztof Kędziora zgłosił wniosek o wycofanie z porządku obrad pkt.4 dot. informacji nt. funkcjonowania placówek oświatowych na terenie Gminy Przelewice w roku szkolnym 2013/2014 z uwagi na nieobecność dyrektorów szkół.

Radny Pan Jarosław Smyka stwierdził, że wniosek nie ma uzasadnienia ponieważ to Wójt Gminy przedkłada takową informację.

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek w wyniku którego większością głosów przy 9 za, 2 przeciw i 1 wstrzymującym wniosek Pana Radnego Kędziory został przyjęty. / w trakcie glosowania nieobecny Radny Jałoszyński/.

Do p-ktu 1c porządku:

Protokóły z obrad XXVIII i XXVIII Sesji Rady Gminy zostały przyjęte jednogłośnie 12 głosami za, bez uwag i poprawek.

Do p-ktu 2 porządku:

W tym punkcie obrad głos zabrali:

Radna Nawój-„ Panie Wójcie proszę nam powiedzieć jak odbyło się spotkanie z Panem, który ma fermę norek, bo z tego co pamiętam na Komisji Społecznej wspominał Pan, że ktoś taki ma się pojawić prawdopodobnie w środę w Urzędzie Gminy. I proszę powiedzieć jak daleko są posunięte sprawy żeby tej niechcianej fermy norek tutaj nie było.”

Radny Kupisz-„ Panie Przewodniczący, Panie Wójcie , Wysoka Rado, Szanowni zebrani goście ja mam kilka spraw. Pierwsza to jest czy w 2012 roku występowały do tutejszego Urzędu Gminy z zapytaniem osoby fizyczne lub jakieś podmioty gospodarcze odnośnie planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącym działek 87/1, 87/2, 88/3, 88/4, 88/6 czyli ta planowana ferma norek. Sprawa dotyczy roku 2012 o ile coś takiego było to czy w formie pisemnej czy jakiegoś innego zapytania. Kolejna sprawa dotyczy ogółu mieszkańców tej gminy a związana jest z reformą tą potocznie zwaną śmieciową. Mamy już jakieś takie pierwsze zwiastuny funkcjonowania tej reformy i w związku z tym wyklarowała się taka opinia wśród mieszkańców i beneficjentów tej reformy , że osoby , które podjęły się segregowania odpadów mówiąc kolokwialnie zostały ukarane , może troszeczkę nie jest to tak dobrze poukładane cenowo i różnicę pomiędzy ceną odpadów segregowanych i nie segregowanych. Wyszło tak, że rodzina, gospodarstwo w którym są dwie osoby a nie podjęły się segregowania śmieci dostały ulgę w odniesieniu do opłat sprzed wprowadzenia tej reformy, bo jeżeli 2 osoby oddając odpady nie segregowane płacą dwa razy po 15 zł to za dwa miesiące 60 zł a w poprzedniej umowie w przypadku PPK Pyrzyce płaciły 67zł. Więc płacą taniej. A rodzina 5 osobowa , która segreguje odpady płaci dwukrotnie więcej. Czy w związku z tym i w konsekwencji informacji z poprzedniej Sesji jaką Pan podał, że prowadzone są prace czy symulacje Związku Gmin Dolnej Odry czy Związek planuje zwiększenie różnicowania tych cen . Czyli mówiąc językiem prostym obniżenia ceny za odpady segregowane a podwyższenia za odpady nie segregowane. Kolejna sprawa dotyczy piłko chwytów w miejscowości Lubiatowo. Co prawda odpowiedział mi Pan na moją poprzednią interpelację troszeczkę w sposób taki, który wzbudził moje zdziwienie . Rozmawialiśmy praktycznie przez 2 lub 3 miesiące na temat konieczności skorygowania tych piłko chwytów a w ostatniej interpelacji otrzymałem odpowiedź, że nie ma środków w budżecie na 2013 rok na to zadanie. I w związku z pytaniem na ostatnim zebraniu wiejskim osoby, którą to bezpośrednio dotyczy czy występował Pan do wykonawcy tego, który wykonał tą całą inwestycję w miejscowości Lubiatowo z zapytaniem czy jest możliwa przebudowa tych piłko chwytów i jakie to będzie miało konsekwencje dla gwarancji na całość tego zadania. I czy planuje Pan na 2014 rok w budżecie gminy Przelewice umieścić to zadanie bo po przeczytaniu odpowiedzi na poprzednią moją interpelację , że nie ma tych środków to w przyszłym roku Pan to zrealizuje. Ostatnia sprawa to na jakim etapie jest sprawa dokumentacji budowlanej dotyczącej remontu świetlicy w Lubiatowie. Czy wszystkie prace związane z opracowaniem dokumentacji zostaną zakończone w terminie i w konsekwencji tego czy złoży Pan wniosek do odpowiednich instancji.”

Radny Kołodziejczak-mam pytanie do Pana Wójta odnośnie wnioski o sfinansowanie inwestycji w Jesionowie . Chodzi o ten chodnik, który przydałoby się zrobić przy tej głównej drodze. Jak ta sprawa wygląda. Druga sprawa to taka prośba odnośnie wycinki drzew w centrum cmentarza w Jesionowie ponieważ korzenie powywracały już te pomniki, które są w pobliżu. Wcześniej takie prośby składał Sołtys, ksiądz Waldemar . Walczymy od dłuższego czasu. Te pomniki są koślawe . Może gdyby to był ktoś bliski z rodziny to może szybciej by to szybciej za skutkowało a tak to sprawa ciągnie się już przez lata. Dziękuję”.

Radny Smyka-„ Panie Wójcie pytanie jest takie . Na początku kadencji złożyliśmy uchwałę odnośnie tzw. schetynówek. Otrzymałem odpowiedź, że schetynówki chyba już od 2011 roku nie funkcjonują . Dowiedziałem się, że Szczecin na takie schetynówki składa dalej takie wnioski do września i zastanawiam się czy jest możliwość czy nie. Jeśli by była taka możliwość aby Pan odpowiedział na takie pytanie czy tzw. schetynówki funkcjonują to byłbym wdzięczny. Kolejna sprawa to troszeczkę odpuściłem ze sprawa Pana Senatora Olecha i należności jakie mamy od niego ściągnąć. Chciałbym się dowiedzieć na jakim etapie to jest. Kolejna sprawa chciałbym zobaczyć przygotowując się do rozmowy z panem Starostą jaki jest koszt budowy chodnika w Kosinie. Kolejne pytanie chciałbym zobaczyć dokumentację jaka została wytworzona jak Panu zgłosiłem, że należy to mówiłem Panu Sekretarzowi na Komisji Społecznej przejąć działki po byłej PKP i chciałbym od tego momentu kiedy to zgłosiłem jakie czynności zostały wykonane przez gminę. I zastanawiają mnie jeszcze dwie rzeczy odnośnie strony internetowej bip jak to się stało , że bodajże XXIII Sesja Rady Gminy jest protokół i Rada przyjęła ten protokół , że się zgadza z tym protokółem a nie ma nagrania. Także ktoś musiał ten protokół napisać czyli nagranie musiało być. Jak protokół był napisany to musiało być nagranie, a tego nagrania nie ma na stronie. Zgodnie ze Statutem Gminy to nagranie powinno być umieszczone. I analizując jeszcze i tu nie ma akurat oświadczenia majątkowego Pana. Pana oświadczenie jest nie pełne . Proszę mi powiedzieć dlaczego jest nie pełne , jak to się stało. Dziękuję”.

Radny Kędziora-„ Panie Przewodniczący, Panie Wójcie mam pytanie odnośnie zapadających się studzienek na ciągu drogi powiatowej w miejscowości Przelewice . Pan Drabczyk odpowiedział wymijająco . Odpowiedział, że studzienki są własnością gminy w takim bądź razie asfalt wokół studzienek jest powiatu czyli jednak trzeba byłoby te studzienki poprawić na całym ciągu komunikacyjnym. Dziękuję”.

Radna Nawój-„ Panie Wójcie moja prośba jest troszkę nie typowa aczkolwiek bardzo potrzebuję Pana pomocy. Zwracam się w imieniu pełnomocnika fundacji aktywnej rehabilitacji Pana Krzysztofa Lechniaka a sprawa dotyczy konkretnie Ali Smolak. Dziewczynka jest pod opieką fundacji aktywnej rehabilitacji ale żeby mogła uczestniczyć i brać udział w turnusach rehabilitacyjnych powinna raz w miesiącu być przewieziona do Szczecina. Z tego co wiem to i w Pyrzycach jest jedno dziecko na pewno pod opieką fundacji i jest następna dziewczynka , której rodzice czynią takie starania. Zwróciłam się do

PEFRON-u w Pyrzycach z zapytaniem i otrzymałam odpowiedź, że takiego pojazdu do przewiezienia dzieci nie ma. Gdyby tak można było połączyć siły i tutaj jest potrzebna mi Pana odpowiedź. Zależy mi na tym aby takie dzieci uczestniczyły w takich spotkaniach bo turnus rehabilitacyjny daje bardzo dużo . W taki sposób udało nam się pomóc miedzy innymi Łukaszowi Jankowskiemu z Jesionowa. Łukasz dzisiaj nie jest sam. Odwiedzają go równie niepełnosprawni będący na takim samym etapie. Ma uszkodzony kręgosłup, bo wyłącznie obcowanie z takimi osobami jest w stanie pomóc. Hubert Błachów też był na takim turnusie rehabilitacyjnym. I bardzo się cieszę, że małymi kroczkami udaje się zrobić na rzecz niepełnosprawnych. Dlatego czynię starania i Pana pomoc jest bardzo potrzebna żeby nie zaprzepaścić tego co już udało się osiągnąć. Dziękuję „

Radny Janasik-„ Panie Wójcie moje pytanie odnośnie drogi w Myśliborkach, którą my jako gmina robiliśmy. Ona zapadła się w dwóch miejscach , mieszkańcy mi mówili o tym. Chciałbym się dowiedzieć kiedy zostanie to naprawione. Druga sprawa dotyczy placu w Myśliborkach. Został zakupiony cały sprzęt jeżeli chodzi o wyposażenie dla placu zabaw . Jest działka pod ten plac . Chcieliby mieszkańcy wiedzieć kiedy będzie zrealizowany. I trzecia sprawa to dach po przejętej kotłowni na świetlicę . Chcielibyśmy się dowiedzieć kiedy będzie zrobiona naprawa. Dziękuję”.

Radna Wieczorkiewicz-„ Panie Wójcie została u nas zrobiona droga do jeziora. I oczekiwanie mieszkańców jest żeby w Żukowie powstała plaża tak jak to było 30 lat temu. Żeby zaczęło żyć, żeby przyjeżdżali na kąpielisko . Proszę w imieniu mieszkańców żeby poczynić już kroki co trzeba zrobić żeby z dofinansowaniem spełnić te oczekiwania żeby to nie była droga do nikąd. Druga sprawa to droga do Żukowa. Jest w bardzo złym stanie ze względu na to, że jest budowa u Pana Duńczyka . Bardzo duże tiry o dużej nośności jeżdżą i niestety został asfalt połamany . Do Żukowa teraz już praktycznie nie można wjechać . Wcześnie Pan Smyka zaprosił na Sesję październikową Pana Starostę to jeszcze porozmawiamy o tym w październiku także tutaj już dzisiaj apeluję , że do połowy Żukowa to po prostu musi ta droga być zrobiona ponieważ przy każdych opadach deszczu nawet , mieszkańcy nie mogą chodzić po chodnikach , bo na poboczach są takie kałuże , że po prostu zostają ludzie ochlapani”.

Do p-ktu 3 porzadku:

W tym punkcie obrad Pani Skarbnik Gminy przedstawiła informację z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2013r. Następnie głos zabrał Pan Wójt Gminy, który w sposób bardzo szczegółowy przedstawił informację z wykonania zadań rzeczowych za powyższy okres. Informacje te stanowią załącznik Nr 4 i 5 do niniejszego protokółu.

Opinię Komisji Budżetowej do przedłożonego materiału przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetowej Radny Pan Zbigniew Kupisz. Stanowi ona załącznik Nr 6 do niniejszego protokółu.

Dyskusji do przedłożonego materiału nie było.

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedłożone informacje w wyniku którego zostały przyjęte jednogłośnie 12 głosami za.

Do p-ktu 4 porządku:

W tym punkcie obrad Pani Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2013r. wraz z autopoprawką.

Opinię do przedłożonego materiału przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetowej Pan Zbigniew Kupisz.

Dyskusji do przedłożonego materiału nie było.

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały w wyniku którego jednogłośnie 12 głosami za podjęto Uchwałę Nr XXIX/226/2013r. Rady Gminy z dnia 28 września br. Stanowi ona wraz z opinią Komisji załącznik Nr 6 i 7 do niniejszego protokółu.

Do p-ktu 5 porządku:

W tym punkcie obrad Pani Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały wraz z autopoprawką w sprawie zmian w budżecie gminy na 2013r.

Opinię do przedłożonego projektu uchwały przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetowej Pan Zbigniew Kupisz.

Dyskusji do przedłożonego materiału nie było.

Pan Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie w wyniku którego jednogłośnie 12 głosami za podjęto Uchwałę Nr XXIX/227/2013r. Rady Gminy z dnia 28 września br. w w/w sprawie. Stanowi ona wraz z opinią Komisji załącznik Nr 8 i 9 do niniejszego protokółu.

Do p-ktu 6 porządku:

W tym punkcie obrad Pani Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2013.

Opinię do przedłożonego projektu uchwały przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetowej Pan Zbigniew Kupisz.

D Y S K U S J A

Radny Kupisz poinformował, że co prawda opinia Komisji Budżetowej jest pozytywna jeżeli chodzi o ten projekt uchwały jednakże on zgłasza formalny wniosek celem uzupełnienia tej uchwały o wpisanie remontu drogi w kierunku oczyszczalni w miejscowości Lubiatowo. Uzasadniając swój wniosek stwierdził, że w tej drodze są dość znaczne ubytki, które wymagają uzupełnienia, na czym powinno zależeć zarówno Gminie jak i PPK Pyrzyce, które ma w administrowaniu znajdująca się tam oczyszczalnię ścieków.

Pan Wójt jako wnioskodawca projektu uchwały przychylił się do przedłożonej przez Radnego propozycji stwierdzając, że jak najbardziej jest za wprowadzeniem przedłożonej propozycji do realizacji w przedstawionym projekcie uchwały.

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedłożony wniosek w wyniku którego został on przyjęty 12 głosami za. Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały w wyniku którego jednogłośnie 12 głosami za podjęto Uchwałę Nr XXIX/228/2013r. Rady Gminy z dnia 28 września br. Stanowi ona wraz z opinią Komisji załącznik Nr 10 i 11 do niniejszego protokółu.

Obrady Sesji opuściła Radna Pani Teresa Cepa.

Do p-ktu 7 porządku:

W tym punkcie obrad Pan Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych.

Opinię do przedłożonego projektu uchwały przedstawiła Pani Radna Krystyna Nawój Przewodnicząca Komisji Społecznej.

D Y S K U S J A

W tym podpunkcie Radny Kupisz wniósł o wprowadzenie pewnych zmian do w w/w materiału.

Zgłoszony wniosek Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w wyniku którego został przyjęty jednogłośnie 11 głosami za.

Następnie pod głosowanie poddał projekt uchwały wraz z wprowadzonymi zmianami w wyniku którego jednogłośnie 11 głosami za podjęto Uchwałę Nr XXIX/ 229/2013r. Rady Gminy z dnia 28 września br. Stanowi ona wraz z opinią Komisji załącznik Nr 12 i 13 do niniejszego protokółu.

Całość dyskusji do odsłuchania na stronie www.przelewice.pl-bip-zakładka Rada Gminy.

Do p-ktu 8 porządku:

W tym punkcie obrad Pan Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił Wysokiej Radzie protokóły z przeprowadzonych kontroli przez Komisję.

Do p-ktu 9 porządku:

Informację międzysesyjną Radni otrzymali w terminie wcześniejszym. Pan Wójt zabrał głos celem poinformowania o pewnych sprawach, które miały miejsce już po złożeniu w formie pisemnej powyższej informacji. W swojej wypowiedzi poruszył sprawy jakie miały miejsce na spotkaniu Lokalnej Grupy Lider Pojezierza, Związku Gmin Dolnej Odry oraz Konwentu Starostów w którym wziął udział. Poinformował również o działaniach jakie zostały podjęte w związku z trwającymi dyżurami prowadzonymi przez mieszkańców Przelewic, które mają na celu nie dopuszczenie do wprowadzenia hodowli norek. Głównie chodzi o zabezpieczenie mieszkańców przed nadchodzącym okresem jesienno-zimowym.

D Y S K U S J A

Radny Smyka odniósł się do informacji międzysesyjnej w zakresie spraw związanych z działalnością Gminnego Centrum Kultury. Wydarzenia jakie miały miejsce w tym obiekcie nie wynikają zdaniem Radnego z inicjatywy zatrudnionego tam pracownika, bo np. spotkanie Wójta z mieszkańcami to nie inicjatywa pracownika. Poprosił Pana Wójta aby zmobilizował pracownika o wykazanie się większą inicjatywą w celu zapewnienia zajęć dla dzieci, młodzieży . Stwierdził, że to są głosy społeczeństwa mówiące o tym. Kolejne pytanie Pan Radny skierował do Pana Mecenasa a chodziło o wyjaśnienie kwestii czy jeżeli zatrudniamy ochroniarzy / sprawa dotyczy norek/ to czy nie narażamy się na odpowiedzialność przed Sądem jeżeli Duńczyk zacznie wykazywać , że przez takie działania poniósł on straty. Następna sprawa o wyjaśnienie której poprosił Pana Wójta dotyczyła kwestii podpisanych aneksów do umów najmu lokali mieszkalnych. Czego dotyczyły te aneksy.

Pan Wójt Gminy udzielając odpowiedzi stwierdził, że będzie rozmawiał z pracownikiem zatrudnionym a GCK jednocześnie stwierdził, że ubolewa iż takie są sygnały. W odniesieniu do podpisanych aneksów poinformował, że dotyczą one dostarczania wody.

W dalszej części tego punktu ponownie głos zabrał Radny Smyka , który nawiązał do swojej wypowiedzi na posiedzeniu Komisji Społecznej a mianowicie chodzi o mieszkania komunalne. Stwierdził, że niektórzy mieszkańcy takich lokali są forowani . Wydajemy w nich duże środki finansowe na ogrzanie tych lokali , które są niewspółmierne do czynszów za lokale. Zasygnalizował, że należałoby zacząć iść w kierunku mieszkań socjalnych, bo w przypadku gdyby doszło do jakiejś katastrofy to byłby problem ponieważ nie dysponujemy żadnymi lokalami zastępczych.

Do podnoszonych kwestii odniósł się w pierwszej kolejności Pan Sekretarz Gminy a następnie głos zabrał Pan Wójt. Szczegółowe wypowiedzi wszystkich zabierających głos celem udzielenia odpowiedzi są do odsłuchania na stronie www.przelewice.pl - bip.- zakładka Rada Gminy.

Do p-ktu 10 porządku:

Pan Wójt stwierdził, że ustosunkuje się tylko do niektórych pytań i interpelacji . Celem udzielenia odpowiedzi na część z nich należy szczegółowo przeanalizować określone dokumenty dlatego też odpowiedź na nie zostanie udzielona w ustawowym 14 dniowym terminie. Odpowiedzi na interpelacje do odsłuchania na stronie www.przelewice.pl-bip-zakładka Rada Gminy.

Do p-ktu 11 porządku:

W tym punkcie obrad głos zabrali:

Radna Wieczorkiewicz zwróciła się z zapytaniem czy istnieje możliwość dostawienia przy blokach w Żukowie obok tych pojemników na śmieci mieszane pojemnika dużego na plastik.

Radna Woźniak poruszyła spraw pojemników typu iglo. Stwierdziła., że na chwilę obecną tego typu pojemniki są tylko koło byłego posterunku policji natomiast nie ma już ich koło bloków. Pytanie jest czy one w ogóle jeszcze będą czy też zostaną zlikwidowane całkowicie.

Radna Nawój stwierdziła, że słyszy tu głosy swoich poprzedniczek zgłaszających sprawę pojemników a w jej miejscowości lokatorzy bloku 12 rodzinnego nie mogą się zdecydować czy chcą taki pojemnik czy też nie. Przypomniała również, że na ostatniej nadzwyczajnej Sesji mówiła, że wystosuje w imieniu stowarzyszenia Otwarte Okno petycję do posłów i senatorów województwa zachodniopomorskiego. Otrzymała dwie odpowiedzi jedną od Pana Posła Andrzeja Lewandowskiego z Ruchu Palikowa i Pana Posła Arkadiusza Litwińskiego z PO. Pisma te są do wglądu u Pani Radnej.

Radny Janasik poruszył sprawę placu zabaw w miejscowości Ślazowo a chodzi o uszkodzoną zjeżdżalnię. Korzystanie z niej w chwili obecnej może spowodować zagrożenie i utratę zdrowia przez dzieci. Druga kwestia, którą poruszył Pan Radny dotyczy dowozu dzieci do punktu przedszkolnego . Zadał pytanie czy ten pojazd winien spełniać określone wymagania związane z przewozem tych dzieci.

Radny Kupisz również zasygnalizował jego zdaniem dziwną sprawę przemieszczenia usytuowania pojemników typu iglo. Zwrócił się o informację na jakich zasadach w chwili obecnej są ustawiane te pojemniki oraz poinformował, że mieszkańcy Lubiatowa chcą aby tak jak do tej pory były one ustawione w centralnym miejscu miejscowości.

Radny Kołodziejczak nawiązując do wykonania chodnika przy głównej drodze w miejscowości Jesionowo zasygnalizował również konieczność wykonania tzw. zjazdu dla autobusów szkolnych. Jego zdaniem w chwili obecnej zatrzymuje się w miejscu, które nie jest miejscem bezpiecznym. Druga sprawa, którą poruszył dotyczy budynku biblioteki i cieknącej rynny na tym obiekcie. Stwierdził, że nie są one zardzewiałe a raczej przyczyną tego cieknięcia jest ich złe połączenie.

Pani Augustynowicz Sołtys Sołectwa Przywodzie również nawiązała do tematu pojemniki typu iglo i ich usytuowania. Zostały one usytuowane na posesji gdzie mieszka 8 rodzin i różnego rodzaju pojemników jest już wystarczająca ilość. Stwierdziła, że lokalizacja tych pojemników powinna być w zupełnie innym miejscu .

Pani Sendłak Sołtys Sołectwa Laskowo zwróciła się do Pana Wójta z tematem już zgłaszanym wcześniej a mianowicie sprawę wyczyszczenia rowu na odcinku od państwa Pietruszewskich do zakrętu w kierunku Przelewic. Chciałabym się dowiedzieć czy przed zimą udałoby się go wyczyścić.

Pan Wójt przed udzieleniem odpowiedzi zwrócił się do Pana Przewodniczącego iż jest zdziwiony ponieważ ten punkt dotyczy wolnych wniosków i oświadczeń natomiast interpelacje i zapytania były w pkt.2. Stwierdził, że była możliwość zadawania pytań w tamtym punkcie i, że jest zaskoczony tym, że Pan Przewodniczący pozwala na zmianę porządku obrad. Jednak Pan Wójt stwierdził, że odpowie na te pytania. Pan Wójt poinformował, że jeżeli chodzi o duże pojemniki to jest problem, który Pan Wójt poruszał na zebraniu delegatów Związku Gmin Dolnej Odry. Sygnalizował, że te pojemniki firma umieszcza w określonych miejscach tam gdzie sobie zaplanowali nie mając na to zgody. Stwierdził, że jako gospodarz gminy chciałby znać przyczyny dlaczego ta firma tak właśnie ustawia te pojemniki. Problem powstał dlatego, że ta lokalizacja nie została uzgodniona z właścicielami gruntów jak i również z Wójtem. Poinformował, że Zarząd Związku ma rozmawiać z przedstawicielem tej firmy aby takich rzeczy nie robiła. Również stwierdził, że w tym temacie wystosował pisma do Sołtysów miejscowości Kosin i Laskowo o wydanie opinii czy te pojemniki ustawione przy blokach są uciążliwe dla mieszkańców. W odniesieniu do pytania Pana Radnego Janasika Pan Wójt poprosił o powtórzenie o jaką miejscowość chodzi.

Radny Janasik powtórzył, że chodzi o Ślazowo i stwierdził jednocześnie, że jest zdziwiony ponieważ temat ten sygnalizował już 3 miesiące temu, powtórzył temat na posiedzeniu Komisji Społecznej a Pan Sekretarz dalej nic w tym kierunku nie zrobił.

Pan Wójt odpowiadając stwierdził, że sam osobiście zajmie się tym tematem aby Panu Radnemu odpowiedzieć dlaczego tak się dzieje. Jeżeli zaś chodzi o dowóz dzieci do punktu przedszkolnego stwierdził, że 2 próby wyłonienia wykonawcy tego zadania okazały się nieskuteczne w związku z czym postanowił ogłosił małe postępowanie w tym temacie na okres 1m-ca. Poinformował, że to postępowanie wygrała firma EMBUS i według Pana Wójta ta firma jako firma przewozowa powinna posiadać odpowiednie wyposażenie pojazdu wożącego dzieci tj. pasy bezpieczeństwa. Natomiast posiada wiedzę, że te dzieci przewożone są pojazdem, który nie spełnia określonych wymogów. Nadmienił również, że kolejny przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty i zwróci uwagę czy te firmy mają spełnione określone warunki związane z przewozem małych dzieci. Jeżeli chodzi o pytanie Pana radnego Kupisza to Pan Wójt stwierdził, że już wypowiedział się w tym temacie, będzie starał się zgłębić jeszcze ten temat. Odnośnie zapytania Pana Radnego Kołodziejczaka Pan Wójt stwierdził, że przyjrzy się tematowi jak można zorganizować aby było to z korzyścią dla uzyskania bezpieczeństwa dla dzieci i młodzieży. Jeżeli chodzi zaś o cieknące rynny to przyjmuje powyższą sygnalizację i zajmie się tym tematem. Jeżeli chodzi o pytanie Pani Sołtys z Laskowa Pan Wójt stwierdził, że jest to zadanie powiatu dlatego też złoży w tej sprawie stosowny wniosek do Zarządu Dróg Powiatowych o wykonanie tego zadania jeszcze do końca tego roku.

Radny Smyka zadał pytania Panu Wójtowi w imieniu Przelewickiego Stowarzyszenia Wspólna Sprawa , które dotyczyły następujących zagadnień: czy Pan Wójt zapoznał się już z raportem RDOŚ-u , druga sprawa to czy jest już raport z przeprowadzonych odwiertów , które były robione 12 września br. Pan Radny stwierdził również, że zapoznał się z decyzją odnośnie wycinki drzew, uważa, że jest to bardzo dobra decyzja ze strony Pana Wójta i że dalej w tym kierunku będą szły odpowiednie kroki. Zadał pytanie Panu mecenasowi, czy w związku z zapisem o natychmiastowej wykonalności czy czekamy do momentu zaskarżenia bądź nie zaskarżenia tej decyzji czy też wchodzi już komornik.

Pan Mecenas udzielił szczegółowej odpowiedzi na przedstawiony problem. Całość dotychczasowej dyskusji jest do odsłuchania na stronie www.przelewice.pl-bip-zakładka Rada Gminy.

W dalszej części tego punktu głos zabrali:

Pan Wójt poinformował, że zapoznał się z raportem i jest ogromnie zaskoczony , że Pan Dyrektor podpisał się pod takim dokumentem. Z raportu wynika, że nie ma podstaw do ukarania. Pan Wójt stwierdził, że w poniedziałek będzie dzwonił do Pana Dyrektora aby dowiedzieć się skąd taka decyzja. / pełna wypowiedź do odsłuchania na stronie www.przelewice.pl-bip-zakładka Rada Gminy. Pan Wójt poinformował, że na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze raportu z przeprowadzonych odwiertów.

Radny Smyka nawiązując do wypowiedzi Pana Wójta stwierdził, iż nie sądzi aby podczas rozmowy telefonicznej z Panem Dyrektorem nagle on stwierdził, że jego pracownik się pomylił. Zdaniem Pana Radnego działanie powinno być tylko jedno czyli powiadomienie prokuratury o domniemaniu popełnienia przestępstwa. Pan Radny stwierdził, że dla niego najważniejszą sprawa jest zniechęcenie tego przedsiębiorcy do działań na naszym terenie. W dalszej swojej wypowiedzi poruszył inne kwestie związane z nieprawnymi działaniami inwertora. Wypowiedź do odsłuchania na stronie www.przelewice.pl-bip-zakładka Rada Gminy.

Do powyższej wypowiedzi ustosunkował się Pan Wójt stwierdzając, że jeżeli chodzi o nałożenie kary związanej z niebezpiecznymi materiałami trwają rozmowy co do wysokości jej nałożenia i tutaj decyzja zostanie podjęta po konsultacji z Panem Mecenasem.

Pan Sekretarz złożył oświadczenie jakie jest jego zdanie po analizie pism dotyczące materiałów jakie otrzymał Pan Wójt jak i również Stowarzyszenie z Wojewódzkiego Inspektoratu. Stwierdził, że w rozumieniu jego praktyki urzędniczej jest to potraktowanie tematyki kontrolnej pismem, które nic nie znaczy.

Powyższe wypowiedzi do odsłuchania na stronie www.przelewice.pl-bip-zakładka Rada Gminy.

Radna Nawój zwróciła się z pytaniem do Pana Przewodniczącego Rady czy Sesje będą odbywały się teraz w soboty. Odnośnie godzin odbywania posiedzeń Komisji Społecznej z kolei wypowiedział się Pan Radny Janasik. W kwestii organizacji posiedzeń komisji oraz Sesji wywiązała się szeroka dyskusja w której udział ponadto wzięli Radny Smyka, Radna Migdalska, Przewodniczący Rady, Radny Kędziora, Wójt Gminy. Dyskusja w tym temacie do odsłuchania na stronie www.przelewice.pl-bip-zakładka Rada Gminy. Przy tym temacie Pan Radny Janasik wrócił do tematu poruszonego w trakcie posiedzenia Komisji Społecznej i obietnicy jaką wówczas złożył a temat dotyczył starań ze strony gminy w kierunku przekształcenia działki z nie rolnej na rolną. Tam gdzie maja powstać te norki. Stwierdził, że pod tym pismem figuruje Pana Wójta pieczątka i podpis. W związku z czym zadał pytanie czemu te działania miały służyć.

Radny Janasik nawiązał do sprawy wycinki drzew przez inwestora duńskiego i przetargu jaki swego czasu miał miejsce w miejscowości Kosin za cmentarzem na wycinkę drzew , który to wygrała firma z miejscowości Kosin . Stwierdził, że na podstawie dokumentacji z którą się zapoznał pozwolenie opiewało na wycinkę 9 sztuk a zostało wyciętych około 20. W dalszej wypowiedz stwierdził, że ma nadzieję, iż Wójt dbając o interesy gminy również i w tym przypadku nałoży stosowną karę.

Pan Wójt odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że z wiedzy jaką posiada odnośnie wycinki drzew od pracowników wszystko odbyło się zgodnie z przepisami prawa. Natomiast to co mówi Pan Radny jest dla niego sensacją. Uważa, że jeżeli Pan Radny dysponuje takimi faktami to winien to zgłosić odpowiednim organom.

Radny Smyka odniósł się do słów Pana Wójta i stwierdził, że ma nadzieję iż Pan Wójt jest odpowiedzialnym włodarzem i sprawdzi to a jeżeli okaże się, że ktoś poświadczył nieprawdę to złoży stosowne zawiadomienie do organów ścigania.

Wszystkie szczegółowe wypowiedzi zabierających głos do odsłuchania na stronie www.przelewice.pl-bip-zakładka Rada Gminy.

Protokół sporządzono na podstawie nagrania.

Płyta CD z nagraniem obrad w załączeniu do

Protokółu.

T. Kowalczyk

Przewodniczący Rady Gminy

Marian Świderski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Janusz Wójtowicz 14-01-2014 09:43
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Janusz Wójtowicz 14-01-2014
Ostatnia aktualizacja: - 14-01-2014 09:43